آموزش های کاربردی

بهبود روند پست

روند پست دارای مراحل مختلفی است که در سال های اخیر ورود فناوری به این صنعت موجب بهبود آن شده است. از زمانی که یک بسته پستی از مبدأ حرکت می کند تا به مقصد برسد، راه پر فراز و نشیبی را طی می کند. کوتاه کردن این روند و افزودن بر سرعت آن نیاز جامعه امروز است. 

مراحل پست

همه بسته ها از زمانی که به پست تحویل داده می شوند تا زمانی که به دست گیرنده برسند، یک مسیر خاص را طی می کنند. فرستنده موظف است در زمان ارسال بسته از میان راه های مختلف مانند پیشتاز یا سفارشی یکی را برای خود انتخاب کند. این انتخاب بستگی به مهلتی دارد که می تواند به ارسال بسته تا رسیدن به دست گیرنده اختصاص دهد.

مراحل از مبدأ تا مقصد شامل تجزیه و آماده سازی بسته ها و سپس رهسپار کردن آنها و در مرحله بعد نیز حمل و نقل و توزیع آنها می شود. فردی که قصد ارسال بسته یا نامه ای را دارد می تواند از طریق شرکت های پستی اقدام کند. این کار به طور آنلاین و به راحت ترین شکل امکان پذیر شده است.

مأمور شرکت بسته را دم درب منزل تحویل می گیرد و به اداره تحویل می دهد تا در روند کار قرار گیرد. یک شماره پیگیری به فرستنده داده می شود که می تواند با آن کار رهگیری پست بسته خود را انجام دهد و بداند که در چه مرحله ای از این روند است.

روند پست

اولین مرحله پست بین المللی نیز شامل تجزیه و آماده سازی بسته ها می شود. بسته ها بر اساس مقاصدشان دسته بندی می شوند. مهم است که هر بسته چقدر زمان برای رسیدن به دست گیرنده لازم دارد. در طی مسیر هم مبادله مرسولات در نقاط مبادله انجام می گیرد. بسته هایی که قرار است به شکل هوایی جا به جا شوند نیز بعد از ارسال به فرودگاه با هواپیما حمل می شوند. توزیع بسته ها نیز بعد از رسیدن آنها به مقصد بر اساس شهر و محله و کوچه صورت می گیرد.

اهداف پست بانک

از اهداف پست ‌بانک می توان به گسترش خدمات پولی و مالی در تمام نقاط کشور، توسعه سیستم بانکی و تسهیلات بانکی، کاهش سفرهای بین شهری و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد. لوگوی این بخش به شکل دایره است که نمادی از سکه است که خط های آن نشان دهنده حرکت است که در زبان بین المللی تداعی کننده پست است.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا