Uncategorized

قوانین پست برای ارسال بسته

قوانین پست برای ارسال بسته

بسیاری از افرادی که خدمات پست را مورد استفاده قرار می دهند از تمامی خدمات این شرکت آگاه نیستند. اگر ابهامات زیادی در مورد بسته بندی مرسوله، رهگیری مرسوله، هزینه ارسال کالا و … دارید باید قوانین شرکت را به خوبی بشناسید. به عنوان مثال پیگیری مرسوله های پستی به عنوان خدمات کاربردی اداره شناخته می شود. مشتریان با استفاده از این خدمات قادر هستند اطلاعاتی مانند ساعت قبول مرسوله را مورد بررسی قرار دهند. نام شخص گیرنده و فرستنده در این اطلاعات وارد شده است.

قوانین پست

تفاوت بسته های پیشتاز و سفارشی چیست ؟

 تفاوت هر یک از قوانینی که مربوط به پست سفارشی و پیشتاز می باشد را باید بشناسید. در بسته های سفارشی ارسال مرسوله به صورت زمینی انجام می گردد. بسته های پیشتاز را به صورت هوایی ارسال می کنند. از نظر هزینه باید بدانید که بسته های سفارشی ارزان تر از بسته های پیشتاز هستند. برخی از افراد که می خواهند سریعتر کالاهای مورد نظر را به دست گیرنده برسانند از روش پیشتاز استفاده می کنند. شرایطی که مربوط به ارسال پیشتاز می باشد متفاوت است و توجه بسیاری از مخاطبان را جلب می نماید. بسته هایی که به صورت سفارشی ارسال می شوند مدت زمان بیشتری طول می کشد تا به دست گیرنده برسند. بسته های سفارشی در بسته بندی های مناسبی که مخصوص کالا است قرار می گیرند. بر همین اساس نیازی نیست که نگران بسته های سفارشی خود باشید.

هزینه های ارسال بسته پستی

 یکی از مهمترین نکاتی که افراد در مورد ارسال بسته پست برایشان اهمیت دارد هزینه‌ هایی است که باید پرداخت نمایند. غیر از هزینه ارسال کالا هزینه های متفاوتی مانند کرایه، لفاف بندی، بسته بندی و … از مشتری دریافت می گردد. در قبض رسید به فرستنده هر یک از هزینه هایی که باید پرداخت شوند درج می گردد. شما می توانید تمامی هزینه هایی که مربوط به ارسال بسته می باشد را بررسی کنید و سپس بسته های خود را ارسال نمایید. توجه داشته باشید که بر اساس نوع کالا، هزینه های ارسال تعیین می گردد. برخی از کالاهایی که ارزش بیشتری دارند و وزن آنها سنگین است با قیمت بیشتری ارسال می شوند. هر یک از نکاتی که مربوط به هزینه های ارسال کالا می باشد را کارشناسان اداره برای شما توضیح می دهند.

چه مدت مرسوله ها نگهداری می شوند ؟

 مهلت نگهداری مرسولات پستی بر اساس مدت زمان مشخص شده تعیین می گردد. ارسال هر یک از مرسوله ها با توجه به مدت زمان و نوع سرویس تعیین خواهد شد. جهت تحویل هر یک از محصولات، گیرنده باید شرایط نگهداری مرسوله را به خوبی بررسی کند. در این زمینه مشتری قادر است به اداره مراجعه کند و برای دریافت نمودن مرسوله خود اقدام نماید. توجه داشته باشید که برای دریافت هر یک از مرسوله ها باید نشانی مندرج روی اطلاعیه را مورد بررسی قرار دهید.

قوانین پست

آیا ارسال بسته های پستی به خارج از کشور مجاز است ؟

 برای برخی از افراد این پرسش به وجود می آید که آیا شرایط پست محصول به خارج از کشور ممکن است یا نیست. طبق قوانین کشور ایران، ارسال کالا به کشور های متفاوت با رعایت کردن قانون غیر مجاز نمی باشد. کالاهای ممنوعه که شما نمی توانید به خارج از کشور ارسال کنید را باید بشناسید و از ارسال آنها خودداری نمایید. تابلوهای نقاشی قدیمی، انواع عتیقه، انواع سکه، وسایل قمار، مشروبات الکلی، مواد مخدر، تمبر های قبل از انقلاب اسلامی، کالاهای یارانه‌ ای و … به عنوان مهم ‌ترین کالاهایی هستند به کشورهای خارجی ارسال نخواهند شد.

 پست نمودن فرش دستباف به صورت پشتی در اندازه کوچک مجاز خواهد بود. در زمینه دارو باید بدانید که در حد مصرف شخصی ارسال دارو غیر مجاز نمی باشد. با حفظ کردن جنبه غیر تجاری شما می توانید انواع کالاهای مورد نیاز را به کشورهای خارجی ارسال کنید. فرستنده می تواند با مراجعه به اداره وضعیت مرسوله را پیگیری کرده و اقدام به رهگیری مرسوله نماید. در صورت مفقودی و آسیب دیدگی طبق قوانین مشخص شده اداره مجبور است خسارت را جبران کند. باجه ها و مراکز اداره در تمامی روزها به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح الی 14.30 دقیقه فعال هستند. در روزهای پنج شنبه اداره تا ساعت 12.30 دقیقه باز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا