ارسال ناموفّق کالا در امور پستی و نرسیدن بموقع کالا دست مشتری، هم برای مشتری و هم برای فروشگاه ها، یکی ازبدترین جنبه های خرید آنلاین است.این امر بخصوص برای فروشگاه های آنلاین، و خرده فروش هایی که از وسایل نقلیه ی خود برای حمل و نقل کالا با هدف تحویل روزانه ی آن، بدون تاثیر بر روی حاشیه ی سود استفاده می کنند، می تواند واقعاً نا امید کننده باشد.
ارسال ناموفّق کالا
ارسال ناموفّق در امور پستی کالا، هم شامل ارسال کالای آسیب دیده ، شکسته و یا خراب شده می شود، و هم گویای زمانی است، که تلاش برای تحویل کالا انجام شده، اما به دلایلی کالا تحویل داده نشده است.
دلایل زیادی برای ارسال ناموفّق کالا و یا حتی ارسال کالا با تاخیر وجود دارد. اگرچه بسیاری از این دلایل غیر قابل پرهیز هستند و می توان آن ها را یکی از مشکلات تحویل کالا دانست، اما با استفاده از نرم افزارها و ابزار های مناسب، می توان احتمال ارسال ناموفّق کالا را کاهش داده و کم کرد.
گاهی اوقات مشتری تمام روز در منزل نیست، و منتظر تحویل کالای خود می باشد، اما تنها چند دقیقه که از منزل خارج می شود، بسته آن ها رسیده است.
گاهی وقتها ارسال ناموفّق کالا در امور پستی به این دلیل اتفاق می افتد، که خارج از کنترل مشتری ، و حتی خود شرکت می باشد، مثل ترافیک، بسته شدن جاده ها واتفاقات غیر قابل پیش بینی دیگر…
گاهی اوقات ارسال ناموفّق کالا در امور پستی هیچ ربطی به زمان نداشته، و تنها مراحل بارگیری کالاها، منجر به آن شده است ،بعضی وقت ها عملیات بارگیری با توجه به این موضوع که، محصولات از انبار های مختلفی جمع آوری می شوند پیچیده بوده، و گاهاً محصول و یا بسته ای ممکن است جا بماند.
بعضی وقت ها آدرس اشتباه باعث ارسال ناموفّق کالا در امور پستی می شود، که یکی از دلایل اصلی ارسال ناموفّق کالا، اشتباه بودن آدرس های اعلامی توسط مشتریان است.
تمام این عوامل غیر قابل پیش بینی نیستند. شرکت هایی که از نرم افزار و ابزار هایی، درجهت مدیریت لُجستیک، و حمل و نقل کالا استفاده می کنند، از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری می کنند، و در نتیجه باعث کاهش و کم شدن هزینه های ارسال ناموفّق در امور پستی کالا می شوند.
راه کارها
راه کارهای حل این مشکل در امور پستی : با ارسال ایمیل و یا پیام کوتاه ، می توانید مشتری را درجریان کار قرار دهید، و یا زمانی که بار از انبار بیرون می رود، می توانید با تخمین زمان تحویل کالا ،بازه زمانی دقیق تحویل کالا را به مشتری اطلاع بدهید. در این صورت، احتمال عدم حضور مشتری در منزل ، برای تحویل کالا به صفر رسیده، و اینکه نیازی نیست مشتری کل روز را در منزل مانده، و منتظر تحویل بسته ی سفارشی خود باشد.
با استفاده از برنامه های موجود مثل : نشان، ویز و غیره ، و همچنین اپلیکیشن گوگل مپ ، احتمال پیش بینی ترافیک و درنهایت تأخیر در تحویل کالا ممکن می شود، پس میتوان از طریق پیام کوتاه، و یا هر ابزار ارتباطی دیگری، مشتری را از تأخیر در تحویل کالا باخبر کرده و امور پستی را مدیریت نمود.
بارکد بسته و اسکن آن ها، حتی با استفاده از تلفن هوشمند خود،نیزمی توانید از وضعیت مرسوله ی بارگیری شده و اینکه شامل تعداد و چه بسته هایی است ، از این مشکل جلوگیری کرد.
بنابراین در امور پستی قبل از ارسال بسته، آدرس را مجدداً با مشتری بررسی کنید، و یا حتی قبل از ارسال بار، پیشنهاد می شود، برای جلوگیری از پیدا نکردن آدرس داده شده توسط مشتری،آدرس را در اپلیکیشن هایی مثل گوگل مپ مشخص کنید.