انواع پاکت های پستی

پاکت پستی استاندارد به چند دسته تقسیم می گردد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم

پاکت پستی یک لایه معمولی

این نوع پاکت ها را ، می توان به دو دسته تقسیم کرد:

۱- پاکت یک لایه ساده

جنس این پاکت ها از کاغذ، مقوای گلاسه، تحریر و یا کتان می باشد.

۲- پاکت یک لایه پنجره دار «window pack»

پاکت پستی پنجره دار، مانند پاکت پستی ساده می باشد منتهی با این تفاوت که در این نوع پاکت، یک قسمت جهت دیدن محتوای داخل پاکت درست شده و با سلفون پوشانده شده، تا صفحات داخل پاکت دیده شود ، مانند پاکت قبض های موبایل .

پاکت اتوماتیک با نایلون حبابدار

پاکت پستی حبابدار متشکل از یک لایه کاغذ کوت شده با گراماژ صد و پانزده گرم، و یک لایه حبابدار با گراماژ صد گرم می باشد ، که از رسیدن آسیب به بسته جلوگیری می کند.

پاکت اتوماتیک با نایلون مشکی

پاکت نایلون مشکی، متشکل از یک لایه کاغذ کوت شده با گرماژ صد و پانزده گرم، و یک لایه نایلون محرمانه با گرماژ هشتاد گرم می باشد، که از آسیب رسیدن به بسته و نفوذ آب جلوگیری می کند.

پاکت با جدار متالایز

پاکت حبابدار با جداره ی متالایز متشکل از یک لایه کاغذ کوت شده با گرماژنود و پنج گرم ، و یک لایه متالایز شده با گرماژبیست گرم است.

پاکت با لمینه سفید و لمینه مشکی

پاکت پستی لمینه متشکل از یک لایه کاغذ کوت شده با گرماژهشتاد گرم، تا صد گرم ،به همراه پانزده گرمی پلی اتیلن می باشد، که از نفوذ آب به داخل پاکت جلوگیری می نماید.

پاکت حبابدار

برای ارسال ایمن تر، نوع دیگری از بسته بندی  نیزوجود دارد، که از لحاظ مقاومت و ساختار، استانداردهای مربوطه را داراست، و از لحاظ زیبایی و هزینه ی بسته بندی بسیار شکیل و با صرفه هستند. روکش این پاکت پستی معمولا تحریر یا کرافت می باشد، و با یک لایه نایلون از داخل لمینت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *