اخبار

رعایت حقوق شهروندان، سرلوحه پست است

رعایت حقوق شهروندان سرلوحه پست است . عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته حقوق شهروندی شرکت ملّی پست،  با تأکید به این موضوع که پست به لحاظ ماهیت خدماتی، ارتباط بسیارگسترده ای با مشتریان دارد، گفت: با توجه به ارتباطات مستقیم و وسیع پست با مردم و مشتریان بزرگ، دوره های آموزشی مرتبط با این موضوع به میزان بیش از سی و چهارهزار نفر ساعت در سطح شبکه پستی به مرحله اجرا در آمده است.

این عضو هیئت مدیره در خصوص اقدامات این شرکت در زمینه ی نشر آگاهی ، در حوزه ی حقوق شهروندی گفت: در همین ارتباط پست، وظایف خود را،  در راستای منشور حقوق شهروندی ، براساس جدول ابلاغی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه کرده و به تمامی واحدهای ستادی و اجرایی ابلاغ کرده است.

علیرضا زرگوش همچنین شفاف سازی مناقصات برگزار شده، را از حقوق مشتریان دانست و گفت: در سطح شبکه پستی، در راستای دسترسی آزاد به اطلاعات، درج اطلاعات مربوط به انواع سرویس های پستی، تعرفه ی  سرویس ها، سرعت سیر مرسوله ها ،در سرویس های مختلف، ممنوعات پستی، نشانی و شماره تلفن تماس واحدهای پستی، و سایر اطلاعات مورد نیاز برای بهره برداری عموم  مردم،در پرتال شرکت و ساب پرتال های ستادی و استانی ،را از دیگر اقدامات پست در رعایت و ارتقای حقوق شهروندی برشمرد.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت ملی پست را، در راستای حقوق شهروند،پرداخت سریع و فوری غرامت پستی به مشتریان با تدوین نرم افزار پرداخت غرامت ظرف چهل و هشت ساعت، به منظور جلب رضایت مشتریان و راه اندازی و سازماندهی اتصال سامانه ی پاسخگوئی به سامانه غرامات پستی (پرداخت غرامت به صورت آنلاین) برشمرد ، و بر پیشرفت روش های ارتباطی در حوزه شکایات جهت سهولت و آسانی دسترسی مشتریان و شهروندان و بررسی راهکار جهت کاهش میانگین مدت زمان پاسخگوئی به شکایات تأکید بسیار زیادی کرد.

رئیس کمیته حقوق شهروندی شرکت ملی پست در ادامه اظهار داشت: راه اندازی و گسترش میز خدمت الکترونیکی  در کلیه واحدهای پستی و توسعه ی استقرار میز خدمت فیزیکی ، از دیگر برنامه هایی است که پست در راستای پیشرفت حقوق شهروندان به مرحله اجرا درآورده است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست نظارت و بازرسی دوره ای ، از عملکرد کارکنان و نحوه رفتار با مشتریان را از دیگر موارد رعایت حقوق شهروندی در سطح این شرکت دانست و گفت: بازرساین دفتر مدیریت عملکرد و حراست پست،  به منظور جلوگیری ازضایع شدن حقوق شهروندان و کاهش تخلفات اداری نظارت همه جانبه، و مستمری بر عملکرد کارکنان دارند.

زرگوش استفاده از ظرفیت فرهنگی و اجتماعی شرکت در جهت ایجاد حس مسئولیت پذیری اجتماعی و تقویت روحیه خودکنترلی را از دیگر مواردی دانست که این شرکت برنامه جامعی در این راستا در دست تدوین  دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا