هاب پستکس ، شرکتی رقیب یا رفیق!

هاب پستکس

پیش از این بارها و بارها از ضرورت به روز رسانی خدمات پستی و نگاه فناورانه به این صنعت گفته ایم. تفاوت فاحش میان سرانه پست در ایران برای هر شهروند در مقایسه با سرانه جهانی یا حتی منطقه، به تنهایی بیانگر این ضرورت است. سرانه پست در جهان ۵۰ مرسوله و در کشور ما تنها ۸ مرسوله است!. بی شک اولین اقدام برای اصلاح سیستم حمل و نقل پستی، اصلاح الگوی ارائه این خدمات است، و استفاده از هاب های پستی ضروری ترین اصلاح در این الگو خواهد بود. در ادامه‌ی این مقاله به نقش هاب پستکس در الگوی جدید ارائه خدمات پست خواهیم پرداخت.

هاب پستکس

رقابت یا رفاقت

هاب و مفهوم آن در پست را می‌توانید در مقالات دیگر ما بخوانید. حال با فرض این که مقالات مذکور را مطالعه کرده اید، به توضیحی اجمالی در این باره میپردازیم.

بیشتر بخوانید:

هاب و اسپوک (قطب و اقمار) چیست؟

هاب های پستی را بدون تردید می‌توان شرکت هایی دوست و همراه برای کوریر سرویس ها دانست. هاب پستکس نیز با ایجاد بستری مجهز به فناوری روز، امکان رقابتی سالم میان سرویس های مختلف پستی را فراهم کرده است.

هاب پستکس و تامین سفارش برای کوریرها

هاب پستکس توانسته است با امکان ثبت سفارش شبانه روزی و نیز ارائه خدمات جمع آوری، خدمات درب تا درب پستی را میسر کند. همچنین مشتریان می‌توانند با مقایسه قیمت ها و سایر پتانسیل های هر کوریر، متناسب با نیاز خود بهترین آنها را برای مراسلات خود انتخاب کنند.

پروسه مذکور منجر به ایجاد فضایی عادلانه میان کوریر ها خواهد شد. چرا که تمامی آنها قابلیت دیده شدن در هاب پستکس را خواهند داشت، و هیچ انحصاری برای هیچ شرکتی هرچند بزرگ نخواهد بود. در این محیط سرویس ها صرفا با دادن خدمات بهتر می‌توانند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کننده

با تسریع و تجمیع خدمات در هاب پستکس ، و نیز افزابش مشتریان برای کوریرها، بر اساس سود صرفه مقیاس، قیمت تمام شده‌ی خدمات پستی برای مشتریان کاهش می‎یابد. به بیانی ساده تر، وقتی مشتریان یک سرویس پستی افزایش یابد، کوریر می‌تواند تخفیفات بیشتری را برای مشتریان در نظر گیرد.

ارزش افزوده و خلق ثروت در هاب پستکس

با ارائه خدمات درب تا درب، در هاب پستکس، اقبال عمومی برای استفاده از سرویس های پستی به دلیل سهولت و رفاه حاصل، افزایش می‎یابد. این روند در ادامه به تغییر الگوهای خرید و ارسال ما بین فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمت با مشتریان می‌شود. تسریع و تسهیل حمل و نقل و ایجاد زیرساحت های لجستیکی مانند پست سرد در هاب پستکس ، میتواند بازارهای جدیدی را برای بسیاری از محصولات مصرفی یا خدماتی در اقصی نقاط کشور ایجاد کند.

2 thoughts on “هاب پستکس ، شرکتی رقیب یا رفیق!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *