آموزش های کاربردی

استراتژی های برتر برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق

هنگام راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، عوامل متعددی باید در نظر گرفته شود. این موارد از انتخاب محصولات مناسب و استراتژی های قیمت گذاری تا حمل و نقل موثر و پشتیبانی مشتری را شامل می شود. یک استراتژی خوب برای رشد و موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است. با بررسی مقاله راه اندازی فروشگاه آنلاین، می توانید یاد بگیرید که بدون هیچ گونه مهارت برنامه نویسی سایت تجارت الکترونیکی خود را ایجاد کنید و در عین حال فرآیند گام به گام مربوط به آن را درک کنید.

سنگ بنای یک تجارت آنلاین پر رونق، یک استراتژی حمل و نقل قوی است. این مقاله به اهمیت یک برنامه حمل و نقل کارآمد و ویژگی هایی که یک رویکرد موفق را تعریف می کند، می پردازد.

استراتژی های حمل و نقل: چیستی و چرایی

صاحبان فروشگاه آنلاین جدید ممکن است فرآیند حمل و نقل را نادیده بگیرند، اما این جنبه می تواند به طور قابل توجهی بر موفقیت کسب و کار شما تأثیر بگذارد. انتخاب یک روش حمل و نقل که با پایگاه مشتری شما همخوانی دارد، ضروری است. مصرف کنندگان اغلب قابلیت اطمینان و هزینه را در حمل و نقل در اولویت قرار می دهند. برای مثال، بسیاری از آمریکایی‌ها سرعت را به هزینه ترجیح می‌دهند و زمان تحویل یک عامل مهم است. شیوه‌های حمل و نقل سریع خرده‌فروشان آنلاین بزرگ، انتظارات بالایی را در میان مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است، به طوری که 44 درصد ترجیح داده‌اند تحویل همان روز را داشته باشند و مایل به پرداخت هزینه اضافی برای آن هستند.

ایجاد تعادل در گزینه های مختلف پرداخت و حمل و نقل برای رفع نیازهای مشتری چالش برانگیز است. در اینجا پستکس هفت محور برای کمک به ایجاد استراتژی حمل و نقل برای فروشگاه آنلاین شما آورده شده است.

استراتژی های حمل و نقل

7 جنبه اساسی یک استراتژی حمل و نقل:

1.انتخاب روش حمل و نقل بهینه

همه محصولاتی که به صورت آنلاین فروخته می شوند ویژگی های یکسانی ندارند. در انتخاب بهترین روش حمل و نقل، نه تنها محصول، بلکه مصرف کنندگان خود را نیز در نظر بگیرید.

2.چه نوع مشتریانی دارید؟

ارزیابی پایگاه مشتری و نوع محصول شما در طراحی استراتژی حمل و نقل برای فروشگاه آنلاین شما بسیار مهم است. درک این عناصر تضمین می کند که مشتریان راضی می مانند، حتی زمانی که برخی از محصولات به زمان ارسال اضافی نیاز دارند. همیشه لازم نیست یک پیک با تحویل سریع و هزینه های بالا انتخاب کنید. ترجیحات مشتریان متفاوت است. برخی مقرون به صرفه بودن را بر سرعت اولویت می دهند، در حالی که برخی دیگر با گزینه های ارائه شده انعطاف پذیر هستند. بنابراین، درک نیازهای مشتریان و پاسخگویی موثر به آنها ضروری است.

شرکت های مختلف پستی و حمل و نقل خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می دهند و به شما این امکان را می دهند که یکی را انتخاب کنید که مطابق با نیازهای تجاری شما باشد. اگر اولویت شما یک سرویس پیک است که قیمت مقرون به صرفه را با تحویل سریع و ایمن متعادل می کند، پستکس به عنوان یک انتخاب ایده آل ظاهر می شود.

3.هزینه حمل و نقل

هزینه های حمل و نقل به طور قابل توجهی بر تصمیمات خرید مشتری تأثیر می گذارد. در حالی که حمل و نقل رایگان می تواند فروش را افزایش دهد، اطمینان از اینکه به کسب و کار شما آسیب مالی وارد نمی کند بسیار حیاتی است. اجرای حمل‌ونقل رایگان کنترل‌شده و مبتنی بر معیار، مانند محدود کردن آن به مکان‌های خاص یا تعیین حداقل نیاز خرید، می‌تواند مشتریان را بدون تأثیرات منفی جذب کند. امکان سنجی این رویکرد با صنعت شما متفاوت است. به عنوان مثال، اقلام لوکس می توانند هزینه های حمل و نقل را بدون بازدارندگی خریداران جذب کنند، بر خلاف بازارهای بسیار رقابتی که در آن حمل و نقل رایگان انتظار می رود.حمل و نقل ممکن است استراتژی مناسبی نباشد. در چنین مواردی، بررسی روش‌های جایگزین یا محاسبه هزینه‌های حمل و نقل در قیمت‌گذاری بیشتر اقلام ممکن است ضروری باشد.

علاوه بر این، قیمت گذاری شفاف و ارتباط در مورد هزینه های حمل و نقل ضروری است. استفاده از خدماتی مانند پستکس که هزینه های حمل و نقل و زمان تحویل را تخمین می زند، به حفظ وضوح کمک می کند. حمل‌ کنندگان با حجم بالا نیز ممکن است از طریق توافق با چنین ارائه‌دهندگانی از تخفیف‌ها بهره ببرند و هزینه‌های حمل و نقل را بیشتر بهینه کنند.

4.بسته بندی مناسب

چه نوع بسته بندی برای محصول شما مناسب است؟ گزینه های زیادی برای بسته بندی وجود دارد که می تواند هنگام انتخاب بسته بندی مناسب شما را گیج کند. به ویژه، شما باید بسته بندی را انتخاب کنید که آسیب را در طول حمل و نقل به حداقل برساند. در اینجا چند نکته مفید برای کمک به انتخاب بسته بندی مناسب آورده شده است:

– محصول شما چیست؟

– شکل محصول شما چگونه است؟

– وزن محصول شما چقدر است؟

– آیا محصول شما بزرگ است؟

– محصول شما چقدر شکننده یا بادوام است؟

برخی از شرکت های پست مانند پستکس علاوه بر خدمات حمل و نقل، خدمات بسته بندی نیز ارائه می دهند. برای همه انواع کالاها و محصولات، پستکس بسته بندی هایی را ارائه می دهد که با ویژگی های آن محصولات هماهنگ است. این رویکرد تضمین می کند که کالاها در طول فرآیند حمل و نقل آسیب نبینند.

5.ایده هایی برای مشتریان بازگشتی

ایجاد یک تجربه خرید رضایت بخش فراتر از ارسال ایمیل یا فرم نظرسنجی به مشتریان است. شما باید استراتژی‌های تاثیرگذارتری برای تشویق مجدد کسب و کار طراحی کنید. تحقیقات نشان می دهد که تا 90 درصد از ایمیل های پیگیری باز و خوانده می شوند! بنابراین، این ایمیل‌ها می‌توانند فرصتی عالی برای تبلیغ سایر خدمات، فروش محصولات بیشتر و ایجاد وفاداری مشتری باشند.

یک کپی از کاتالوگ شرکت یا بروشور محصولات پرفروش خود را در بسته بندی محصول ارسال شده برای مشتری در نظر بگیرید. از طرف دیگر، می توانید این اطلاعات را به عنوان پیوندی در ایمیل نظرسنجی قرار دهید. علاوه بر این، ارائه مشوق هایی مانند ارسال رایگان برای خریدهای بالاتر از مقدار مشخص یا کد ارسال رایگان در سفارش بعدی می تواند نرخ بازگشت مشتری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

گنجاندن کارتی با پیامی متفکرانه، بسته بندی خاص، یا یک هدیه غافلگیرکننده کوچک در کنار محصول می تواند تمایل مشتری شما را برای خریدهای بعدی بیشتر کند.

6.استراتژی های بازگشت محصول

هنگام توسعه استراتژی حمل و نقل فروشگاه آنلاین خود، بسیار مهم است که خدمات پس از فروش و قوانین بازگرداندن کالا را در نظر بگیرید. تحقیقات نشان می دهد که 67 درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید آنلاین، سیاست های بازگشت را بررسی می کنند. برای 84 درصد از آنها، این یک عامل کلیدی در خرید آنلاین است. اطمینان حاصل کنید که مشتریان می توانند به راحتی خط مشی روشن شما را در مورد دوره بازگشت محصول و گزینه ها پیدا کنند. شرایط بازگشت باید مختصر و قابل مشاهده در وب سایت شما باشد.

سیاست‌های بازگشت خود را مطابق با نیازهای مشتری، روش‌های متفاوت برای کشورها، شهرها یا انواع حمل‌ونقل مختلف تنظیم کنید. در نظر بگیرید که آیا می توانید حمل و نقل رایگان را برای بازگشت ارائه دهید یا اینکه مشتری باید این هزینه ها را متحمل شود. برای برخی محصولات، یک مدل اشتراک با بازگشت رایگان به عنوان مزیت عضویت ممکن است قابل اجرا باشد.

فرم بازگشت سازمان یافته و دقیق ضروری است. باید دلایل بازگشت، محصولات خاص و علت بازگشت را نشان دهد. همانطور که سفارشات را پیگیری می کنید، هر بازگشتی را نیز پیگیری کنید. یک دلیل رایج بازگشت آسیب است، به خصوص برای اقلام شکننده. برای کاهش هزینه ها، شرکت حمل و نقلی را انتخاب کنید که کالاهای شما را در برابر آسیب بیمه کند. به‌عنوان مثال، تمام بسته‌هایی که توسط پستکس منتقل می‌شوند، در صورت آسیب دیدن تا سقف ارزش کالا طبق قوانین پستکس جبران می‌شوند.

7.استراتژی بین المللی

گسترش فروشگاه آنلاین شما در سطح بین المللی مستلزم برنامه ریزی دقیق است:

در مورد نرخ های بین المللی با شرکت های حمل و نقل مذاکره کنید.

در مورد روش های حمل و نقل و زمان تحویل شفاف باشید. مشتریان از دانستن این جزئیات از قبل قدردانی می کنند، که همچنین می تواند تعداد سبدهای خرید رها شده را به دلیل هزینه های غیرمنتظره کاهش دهد.

یک استراتژی حمل و نقل موفق بسیار مهم است و تا حد زیادی به شرکت حمل و نقلی که انتخاب می کنید بستگی دارد. انتخاب شرکتی مانند پستکس می تواند نگرانی های مربوط به بسته بندی، تحویل به موقع و جبران خسارت را کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا