رهگیری :
اگر شما بعد از ارسال بسته پستی خود می خواهید بدانید اکنون در کدام منطقه می باشد، می توانید با استفاده از کد رهگیری مرسوله وضعیت بسته پستی خود را مشاهده نماید. زمانی که بسته شما پست پیشتاز باشد و یا حتی پست عادی باشد اداره پست یک کد رهگیری ۱۰ الی ۲۰ رقمی به شما ارائه می دهد که می توانید از طریق آن بسته خود را دنبال کنید در کدام منطقه می باشد.
اینکه شما برای پیگیری بسته پستی خود به اداره پست بروید دیگر بسیار قدیمی شده است و شما تنها کافی است با اینترنت بسته خود را پیگیری نمایید. آن کد ۱۰ الی ۲۰ رقمی را در سامانه اینترنتی پست وارد می کند تا مشاهده کنید بسته تان در چه وضعیتی می باشد. همچنین امروزه اپلیکیشن پست یکی دیگر از مواردی می باشد که به شما کمک می کند بسته خود را پیدا کنید.
روش های پیگیری مرسولات با استفاده از کد رهگیری :
هر کالایی که در اداره پست ارسال می شود دارای کد رهگیری مخصوصی می باشد و آن کد تنها برای آن کالا می باشد. شما زمانی که کد کالای ارسال شده خود را به وسیله یکی از روش های زیر پیگیری کنید می توانید وضعیت آن را بررسی کنید. این روش ها عبارت هستند از :
۱. سامانه اینترنتی :
شما کافی است به سامانه اینترنتی اداره پست و یا آن شرکتی که کالا را برای شما تیپاکس کرده است مراجعه کنید و به قسمت پیگیری مرسولات سایت وارد شوید. در این قسمت باید کد رهگیری را وارد کنید تا بتوانید وضعیت بسته خود را مشاهده نمایید. در واقع باید بدانید این روش یکی از بهترین روش های پیگیری مرسولات پست می باشد.
۲. پیگیری با پیامک :
اگر شما به اینترنت دسترسی ندارید و نمی توانید وارد اینترنت شوید بهتر است بدانید راه پیگیری مرسوله پستی با پیامک بهترین راه دیگری می باشد که به شما پیشنهاد می دهید. شما باید در این روش کد رهگیری کالای ارسال شده را به سامانه پیامکی اداره پست و یا شرکت ترابری ارسال نمایید تا بتوانید وضعیت بسته تان را از طریق پیامک مشاهده نمایید.
۳. مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی :
از دیگر روش های پیگیری مرسولات پستی این است که شما با اداره پست و یا شرکت باربری و تیپاکس تماس بگیرید و کد رهگیری کالای خود را برای آنها بخوانید تا وضعیت بسته را برای شما بازگو کنند، البته بسیاری از افراد هم ترجیح می دهند حضوری بروند.
تلگرام:
iranpostex@
اینستاگرام:
https://instagram.com/postex.ir
سایت:
www.postex.ir
تلفن تماس:
۰۲۱۹۱۳۰۰۱۵۰