موتورسیکلت های جدید از فروردین آینده واگذار می شوند

مدیرعامل شرکت ملی پست از آغاز نوسازی ناوگان موتورسیکلت ماموران پخش کننده، از فروردین ماه آینده خبر داد. طبق این گزارش، ، حسین نعمتی استفاده از توان داخلی صنایع با حمایت منابع قرض الحسنه بانکی،  و رعایت استانداردهای زیست محیطی،  را از مزیت های اصلی نوسازی ناوگان حمل و نقل شرکت ملّی پست دانست. وی…

ترانزیت کالا ۱۴ درصد افزایش یافت

درآمد حاصل از ترانزیت و حمل و نقل کالا در ده ماهه ی  امسال ، در بخش‌های مختلف ریلی، جاده ای ،هوایی و دریایی به رقم دو میلیارد و نهصدو پنج میلیون دلار رسید، که در مقایسه با سال گذشته چهارده  درصد رشد داشته است. برپایه آمار سازمان توسعه تجارت ایران، در سال گذشته در…

آنلاین هاب پستکس، جامع ترین هاب پستی در کشور

آنلاین هاب

پیشتر و در مقالات گذشته درمورد هاب، مفهوم و کاربرد آن در پست و نیز آنلاین هاب صحبت کردیم. هاب های آنلاین را می‌توان تحولی در صنعت پست نوین دانست. فرآیندی که به رونق پست، افزایش سرعت و کیفیت مراسلات، حفظ محیط زیست، پایین آوردن میزان ردپای کربنی و کاهش هزینه های تمام شده برای…

گروپاژ (groupage) یا خرده بار چیست؟

گروپاژ

واژه گروپاژ یا همان خرده بار در حمل و نقل بارهای کوچک کاربرد دارد. محموله هایی با حجم کمتر از فضای کانتینر. ظرفیت کانتینرها به طور استاندارد معمولاً 20 یا 40 فوت یعنی حدود 35 متر مکعب است. در واقع در این مدل برای پایین آوردن هزینه ، بارها به صورت گروهی ارسال می‌شوند. موارد…

ظرفیت حمل‌ و نقل ریلی کشور ،به کمک فناوری افزایش می‌یابد

ظرفیت حمل و نقل ریلی

ظرفیت حمل‌ و نقل ریلی موجود در کشور،  بر اساس هوشمندسازی این ناوگان توسط ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مدرن‌سازی می‌شود.  گروه ریلی یکی از گروه‌های زیرمجموعه ی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل و حمل بار  پیشرفته،  معاونت علمی و فناوری…

فریت بار و کارگو ؛ تفاوت ها و محدویت ها

فریت بار

اگر تابه‌حال درباره ارسال کالا به خارج از کشور مطلبی خوانده یا تجربه ای داشته باشید، قطعا با دو اصطلاح « فریت بار » و « کارگو » مواجه شده‌اید. قبل از هر توضیحی باید گفت، اگر چه بسیاری از مردم این دو اصطلاح را مترادف می‌دانند، لیکن تفاوت های بسیاری در بین آها وجود…

تولید محتوا ؛ شمشیری دو لبه برای تجارت الکترونیک

تولید محتوا

تجارت الکترونیک همواره با چالشی به نام ارائه محتوا روبه‌رو بوده است. این چالش از آنجایی نشأت می‌گیرد که خریدار امکان لمس و مواجهه‌ی حضوری با کالا ی ارائه شده را ندارد و صرفا از طریق تولید محتوا و تبلیغ می‌تواند کسب اطلاع کند. علی رغم باور عامه که رشد و توسعه تبادل الکترونیکی را…

پست لجستیک راه حل رسیدن به قیمت تعادلی بنزین

پست لجستیک

با توجه به نقش غیر قابل انکار شرکت های لجستیکی و اساسا پست لجستیک در حمل ونقل کشور و متعاقبا سهم بالای این شرکت‌ها در مصرف سوخت، وقت آن رسیده که سیاست های رقابتی برای دریافت یارانه بیشتر در حوزه سوخت جای خود را به سیاست های کاهش مصرف سوخت دهد. لجستیک ،صنعت پیشران نظام…

رونق پست لجستیک و کاهش نقدینگی

رونق پست لجستیک و کاهش تقاضا برای نقدینگی

توسعه تجارت الکترونیک قطعا یکی از مولفه های پیشرفت اقتصادی است و پست لجستیک را باید به عنوان یکی از زیرساخت های مهم این حوزه شناخت. هرچه سرعت سرویس دهی در پست لجستیک بالاتر باشد، فاصله و واسطه میان فروشندگان و خریداران نیز کمتر است و تراکنش های مالی بیشتری بر بستر های الکترونیکی انجام…

شکایات پستی از اداره پست

یکی از مهم ترین و پر مشغله ترین ادارات این روز ها، اداره پست است. این اداره هر روز تعداد زیادی بسته را به مناطق مختلف کشور ارسال می کند و درگیر بسیاری از شکایات پستی است. این بسته ها شامل: نامه ها، وسایل و تجهیزات مختلف می باشند. به دلیل حجم بالای بسته در…