فروشگاه اینترنتی و خدمات پستی:
فروشگاه اینترنتی این روزها به شکل جدایی ناپذیری از زندگی امروزه مردم جهت تهیه مایحتاج روزانه تبدیل شده است. بیشتر مردم به دلیل مشغله های زندگی و کاری ترجیح می دهند تا بیشتر کالاهای مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه اینترنتی خریداری و درب منزل تحویل بگیرند و این باعث صرفه جویی در وقت و سرعت انجام کار خواهد شد. روند رو به رشد این اتفاق باعث شد تا اهمیت پست در فروشگاه اینترنتی بیش از پیش حس شود و همکاری دو طرفه ای شکل گرفت.
اهمیت پست در فروشگاه اینترنتی:
خدمات پستی در فروشگاه اینترنتی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است زیرا با ازدیاد درخواستهای خرید لازم است تا کالاها به طور روزانه و با سرعت به دست خریدار در نقاط مختلف کشور برساند از اینرو قراردادی بین فروشگاه اینترنتی و شرکت خدمات پستی پستکس شکل گرفت. بر اساس این قرارداد شرکت خدمات پستی متقبل شد تا بر مبنای هزینه های تعیین شده ای مرسولات مشتریان را درب منزل تحویل دهد.
برای شروع این فعالیت دو طرفه لازم است تا فروشگاه اینترنتی اقدامات زیر را مرحله به مرحله به انجام برساند:
1-در مرحله ابتدایی فروشنده و فردی که متقاضی خدمات پست می باشد باید وارد سامانه ثبت نام شرکت پستکس شود و مشخصات کامل و خواسته شده را با توجه به نوع کسب و کار خود درج و ثبت نماید
2-در مرحله دوم واحد پشتیبانی سامانه پرداخت شرکت پستکس، از طریق شماره ثابت شرکت با فروشنده یا متقاضی تماس گرفته و جهت عقد قرارداد توضیحات لازم را ارائه می دهند
3-مرحله سوم مربوط می شود به درخواست استفاده از Api شرکت پستکس درون سایت متقاضی
4-پس از فعال شدن این امکان در وبسایت متقاضی، از آن پس مشتریان می توانند محصولات و کالاهای خریداری خود را که به سبد خرید آنها انتقال یابد آماده ارسال شده و به خدمات پست تحویل داده می شود.
5- در مرحله پایانی جمع آور شرکت خدمات پستی پستکس مرسوله را در انبار از فروشنده تحویل گرفته و به مقصد درج شده بر روی کالا می رساند.
6-در این روش هزینه پست به طور کامل مشخص است و فروشنده و خریدار میتوانند روش های مختلف پرداخت مثل پرداخت در محل یا پرداخت آنلاین را انتخاب کنند. این راه مطمئن ترین مسیری است که کالا و محصولات سالم و با ایمنی کامل به دست خریدار می رسد
بیشتر بخوانید : سابکس چیست ؟
ممنون از مطالب مفیدتون
خیلی هم عالی پستکس عالیه