top

حمل و نقل ریلی و سهم آن در جابجایی های پستی

در میان روش های ارسال بار یکی از مطمئن ترین و ارزانترین راه ها استفاده از حمل و نقل ریلی است. در کشور ما نیز به دلیل وجود شبکه گسترده ریلی در سراسر کشور، امکان استفاده از این زیرساخت عظیم لجستیکی فراهم است. قطارها جزو اولین وسایل حمل و نقلی در ایران بوده‌اند و به همین دلیل جای خود را در اذهان و سبک زندگی مردم به خوبی پیدا کرده‌اند.

حمل و نقل ریلی

وضعیت راه آهن در کشور

با وجود همه تأکیداتی که برای اتصال ریل به بنادر کشور وجود دارد و با وجود اتصال برخی بنادر به ریل یا با وجود توسعه شهرهای ریل پایه توسط مقامات وزارت راه‌وشهرسازی اما سرعت و کمیت اتصال بنادر به ریل هنوز پایین است. درواقع مباحث مربوط به رشد حمل‌ونقل چندوجهی و لجستیک از طریق توسعه مفاهیم ریل‌پایه تاکنون در سطح ملی به آن میزانی که مستحق بوده موردتوجه قرار نگرفته است و به همین دلیل هم فضای کار بسیار گسترده‌ای در این زمینه وجود دارد. چراکه هنگامی که لجستیک با حمل‌ونقل چندوجهی در نظر گرفته می‌شود اثربخشی بیشتری برای کل کشور خواهد داشت.

آنچه در بالا خواندید، گزارش صفحه ریلی شماره 281 هفته نامه حمل و نقل است. همانطور که می‌بینید علی رغم پتانسیل های بالا در حوزه حمل ونقل ریلی ، آنطور که باید به آن پرداخته نشده و از ظرفیت های عظیم این شبکه لجستیکی استفاده نشده است.

پستکس راه حلی برای رونق حمل ونقل ریلی

پستکس در مقام بزرگترین هاب آنلاین پستی ایران، با ارائه تسهیلات متنوع در ثبت سفارش و خدماتی از قبیل ارسال درب تا درب، پسکرایه، COD ، امنیتو…توانسته است برای بسیاری از کوریر سرویس های موجود در کشور تامین سفارش کرده و بازار آنها را رونق دهد.

سرویس حمل ونقل ریلی نیز یکی از سرویس های پر طرفدار در حوزه حمل و نقل است که چنانچه در کنار سرویس های پستکس از جمله خدمات درب تا درب قرار گیرد می‌تواند بار دیگر جای خود را در بازارگاه پست لجستیک پیدا کرده و خدمات شایانی را به هموطنان ارائه دهد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا