آموزش های کاربردی

چگونگی رهگیری سفارشات پست بعد از خریدهای اینترنتی

پیگیری پست :

شما امکان دارد در بسیاری از مواقع برای دریافت کد رهگیری پست به دفاتر پستی مراجعه کنید. ولی این روش بسیار وقت گیر است. شما تنها با وارد کردن کد رهگیری می توانید اقدام به رهگیری سفارشات پست خود نمایید. کد رهگیری پست، شماره سفارش در سامانه پست و شماره موبایل فرستنده و یا گیرنده از جمله بهترین روش هایی می باشد که شما به این وسیله می توانید بسته خود را پیگیری کنید. هر سفارشی که شما داشته باشید را می توانید از طریق اینترنت و وارد کردن کد رهگیری دنبال کنید تا به مقصد برسد.

خرید های اینترنتی و دریافت کد رهگیری سفارشات:

 به خوبی می دانیم امروزه افراد زیادی اقدام به خرید اینترنتی می نمایند. برای اینکه خرید مورد نظرشان به دستشان برسد لحظه شماری می کنند. برخی از افراد برای اینکه بسته خود را پیگیری کنند. شاید بر این باور باشند که باید به اداره پست مراجعه نمایند. ولی باید بدانید هر سایت اینترنتی بعد از اینکه کالای شما را ارسال کند کد رهگیری پست آن را هم از طریق پیامک برای شما ارسال می نماید. اگر حتی این کد از طریق پیامک به دست شما نرسد. در همان سایت و در قسمت ثبت سفارش ها آن را می توانید مشاهده کنید. زمانی که این کد را دریافت کردید وارد سامانه اینترنتی اداره پست و یا شرکت باربری مورد نظر می شوید تا وضعیت سفارش خود را مشاهده کنید.

اگر مرسوله دارای کد رهگیری نبود چه کنیم؟

هر مرسوله پستی که به وسیله اداره پست، تیپاکس و شرکت های باربری ارسال می شود. دارای کد رهگیری پست می باشد.

اگر مرسوله شما دارای کد رهگیری نیست. باید بدانید به وسیله پست ارسال نشده است. برخی از سامانه های پستی روش های دیگری به جز کد رهگیری برای رهگیری وضعیت مرسوله دارند. شما می توانید از روش های دیگر هم استفاده کنید. به عنوان مثال شرکت باربری پست بار، رهگیری مرسولات شما را از طریق شماره موبایل فرستنده و یا گیرنده و همچنین شماره سفارش در سامانه پست نشان می دهد. به هر صورت شما برای پیگیری مرسوله های پستی خود دچار مشکل نخواهید شد و سریعا می توانید آنها را پیگیری کنید تا از وضعیت آنها مطلع شوید. برخی از روش ها مانند پیشتاز،سریعتر از روش های دیگر ارسال خواهند شد. شما آنها در زمان کمتری دریافت میکنید. ولی برخی روش های معمولی شاید 3 الی 4 روز زمان می برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا