آموزش های کاربردی

پر استفاده‌ترین روش ساخت وبسایت فروشگاهی

پر استفاده ترین روش ساخت وبسایت فروشگاهی چیست و فروشگاه ها از چه نوع روش ارسالی برای محصولات خود استفاده میکنند؟

چند روز پیش از من خواسته شد تا تحقیقی در مورد وبسایت‌های فروشگاهی ایران انجام دهم. از وبسایت‌های بزرگی مانند دیجی‌کالا، ترب، و دیوار استفاده کردم تا فروشگاه‌های کوچک‌تر را پیدا کنم. موضوع اصلی این بررسی این بود که ببنیم فروشگاه‌های کوچک با استفاده از چه نوع تکنولوژی و با استفاده از چه نوع روش ارسالی کالاهای خود را به دست مشتریان می‌رسانند. مشخصات ۱۵۰ فروشگاه از پلتفرم‌های دیجی‌کالا، ترب، و دیوار استخراج شد. این ۱۵۰ فروشگاه به صورت تصادفی انتخاب شدند.

وردپرس، محبوب‌ترین روش ساخت وبسایت فروشگاهی

این موضوع که وردپرس محبوب‌ترین روش ساخت وبسایت فروشگاهی است، بر کسی پوشیده نیست. اما برای ما جالب بود که از مدرن‌ترین فروشگاه‌ها تا نوپاترین و ساده‌ترین فروشگاه‌ها، از این تکنولوژی استفاده می‌کردند. براساس نتایج به دست آمده، ما می‌توانیم بگوئیم که:

  • ۵۴٪ از فروشگاه‌هایی که در این پلتفرم‌ها یافت شدند، از تکنولوژی وردپرس برای ساخت وبسایت‌های خود استفاده می‌کنند.
  • حدود یک درصد از فروشگاه‌ها وبسایتی ندارند، و حدود ۱۰٪ از آن‌ها صرفا فروشگاه اینستاگرمی هستند.

فروشگاه‌ها چگونه کالا را ارسال می‌کنند؟

قسمت دوم پژوهش که برای ما جذاب بود، روش ارسال مرسوله‌ها توسط این ۱۵۰ شرکت بود. به صورت کلی:

  • از بین روش‌های ارسالی که ارائه شده بود، حدود ۲۰٪ از شرکت‌ها فقط از پست پیشتاز استفاده می‌کنند.
  • این درحالیست که حدود ۳۵٪ از فروشگاه‌ها علاوه بر استفاده از پست پیشتاز، از تیپاکس و پیک هم برای ارسال استفاده می‌کنند.
  • از بین انواع کالاهایی که در این فروشگاه‌های اینترنتی موجود است، در جایگاه اول، کالاهای دیجیتال بیشترین نرخ ارسال پستی را دارند. در جایگاه بعدی به ترتیب لوازم آرایشی-بهداشتی و پوشاک قرار دارند.

به طور خلاصه، ما می‌توانیم بگوئیم که بازار ارسال بار و پست در ایران یک بازار رقابتی و پویا است. استفاده از تکنولوژی‌های متنوع برای ساخت وبسایت و نیز استفاده از رویه‌های مختلف ارسال کالا حاکی از این امر است. در عین حال، بیشتر فروشگاه‌ها از خدمات شرکت ملی پست یا تیپاکس استفاده می‌کنند. اما چه شرکت‌های کار ارسال مرسوله در ایران انجام می‌دهند؟

۵ شرکت ارسال مرسوله در ایران

۱- پستکس

پستکس اولین هاب پستی ایران با ارائه دهنده خدمات آنلاین پست به صورت درب تا درب است که در آن متقاضیان این امکان را خواهند داشت تا از بین سرویس های پستی، حمل و نقل شهری و حمل و نقل سنگین و با توجه به مقایسه قیمت، سرعت و کیفیت به انتخاب سرویس مورد نظر خود بپردازند. در این سامانه، صاحبان مشاغل و صنایع قادر خواهند بود با استفاده از سرویس های فعالین پستی اعم از شرکت پست (از طریق سرویس بازارمتریال – پست بار)،اپراتور اول پست، سرویس چاپار، اسنپ باکس، DPE، TPG، پرشیا، از سرویس متنوع پست شهری و بین شهری و داخلی و خارجی بهره برداری نمایند.

هاب پستکس توانسته است با امکان ثبت سفارش شبانه روزی و نیز ارائه خدمات جمع آوری، خدمات درب تا درب پستی را میسر کند. همچنین مشتریان می‌توانند با مقایسه قیمت ها و سایر پتانسیل های هر کوریر، متناسب با نیاز خود بهترین آنها را برای مراسلات خود انتخاب کنند.

پروسه مذکور منجر به ایجاد فضایی عادلانه میان کوریر ها خواهد شد. چرا که تمامی آنها قابلیت دیده شدن در هاب پستکس را خواهند داشت، و هیچ انحصاری برای هیچ شرکتی هرچند بزرگ نخواهد بود. در این محیط سرویس ها صرفا با دادن خدمات بهتر می‌توانند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

۲- ماهکس

ماهکس یک شرکت لجستیک بین‌المللی است، که بر مبنای نیاز مشتریان بنا نهاده شده است. بر همین اساس، سرعت و دقت در ارائه‌ی خدمات، دیانایِ برند ما محسوب می‌شوند و خدمات گسترده‌ی ماهکس بر همین اساس پایه‌ریزی شده‌اند. موقعیت جغرافیایی و استراتژیک هاب و شعب ماهکس در تهران و مراکز استان‌ها، که از یکسو در نزدیکی فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن قرار گرفته و از سویی دیگر به شاهراه حیاتی جاده‌های کشور، مرتبط است؛ موجب شده تا مشتریان ماهکس مزیت رقابتی ویژهای در اختیار داشته باشند. مزیتی که با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و امکان برنامه ریزی و ارسال بسته ها، در هر ساعت از شبانه روز، دو چندان شده است.

۳- چاپار

شرکت کالارسانان چاپار با ۲۰ سال سابقه فعالیت تخصصی در زمینه های مختلف حمل و نقل زمینی، هوایی، داخلی و بین الملل مرسولات سبک و سنگین و سایر خدمات لجستیکی، سعی در گسترش شاخه های مرتبط با این حوزه را داشته و همواره در رونق صنایع و کسب و کارهای کشور نقش موثری داشته است.

اهمیت و نقش صنعت حمل و نقل در ابعاد گسترده اجتماعی و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست. صنعت حمل و نقل از زیر ساخت های اصلی توسعه پایدار به حساب می آید. شکوفایی اقتصادی، بسترهای مختلفی را می طلبد که یکی از مهمترین آنها گسترش صنعت حمل و نقل و شبکه¬های توزیع است. از سوی دیگر شرکت کالارسانان چاپار در راستای گسترش فعالیت های خود، خدمات جدیدی از جمله خدمات لجستیکی و انبارداری نوین را به سرویس حمل و نقل خود اضافه کرده است. این خدمات هم راستا با نیازهای روز جامعه باعث افزایش ظرفیت توزیع و کاهش زمان تحویل کالا شده و چرخه حمایت از کسب و کارهای آنلاین و فروشگاه های زنجیره ای را تکمیل می نماید. شرکت کالارسانان چاپار همواره می کوشد با گسترش خدمات خود در صنعت حمل و نقل و تکمیل فهرست خدمات لجستیکی خود، نیازهای کشور را به این صنعت مهم پوشش دهد. 

۴- تیپاکس

شرکت تیپاکس، با بیش از نیم‌قرن تجربه، بزرگترین شرکت پست خصوصی ایران بوده که به پشتوانه اعتماد مردم، شکل گرفته است. تیپاکس طی ۶۳ سال سابقه کاری خود سعی داشته تا با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های مطرح‌شده در صنعت لجستیک، به انجام هرچه بهتر وظایف خود پرداخته و به‌عنوان سازمانی به‌روز و همراه با نوآوری، شناخته شود. تیپاکس با بهره‌مندی از بیش از ۸۰۰۰ نفر نیروی انسانی، بیش از ۲۷۰۰ حامل سبک و سنگین و ۱۰۰۰ نمایندگی در سراسر کشور، همواره در تلاش بوده تا سطح پوشش خدمات خود را گسترده‌تر ساخته و دسترسی به خدمات ارسال کالا برای مشتری نهایی را تسهیل کند. در سال گذشته، تیپاکس موفق به ثبت رکورد جابجایی ۱۵۰ هزار بسته در یک روز شد که این مهم، جز با بهره‌گیری از شبکه گسترده و فناوری‌های نو امکان‌پذیر نبوده است.

ارائه خدمات ارسال بین شهری، درون‌شهری، بین‌الملل و تی‌بار در ارسال بسته‌ها، در کنار خدمات ویژه شامل بسته‌بندی، جبران خسارت، رهگیری آنلاین و… و همچنین پلتفرم‌های ثبت سفارش آنلاین مای تیپاکس و ای تیپاکس، بخشی از مهم‌ترین اقدامات تیپاکس در راستای رسیدن به کلاس جهانی است.

۵- شرکت ملی پست

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با هدف دستیابی عموم مردم به خدمات پستی درعرصه ارتباطات، تنظیم و اعمال سیاست ها و راهبردهای کلان در زمینه برنامه ریزی، تاسیس، تجهیز و توسعه واحدهای پستی و گسترش خدمات پستی به سراسر کشور، در راستای انطباق با روزآمدترین پیشرفت های فناوری ارتباطات ،تحت نظارت و وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سال 1366 در قالب شرکت دولتی تاسیس و فعالیت آ ن رسماً در سال 1367 آغاز شد.

رشد اقتصاد همراه با رشد ارزش آفرینی فروشگاه‌های آنلاین

همانطور که پیشتر گفته شد، بازار ارسال کالا در ایران یک بازار رقابتی و پویا است. با کمک ابزارهای نوین نیز این پویایی در طی سال‌های اخیر بیشتر نیز شده است. ساخت وبسایت فروشگاهی به راحتی قابل انجام است و محصولات و کالاهای خود را بفروشند. نکته‌ی جالب این است که اگر شما وبسایت وردپرسی دارید، می‌توانید به راحتی هزینه‌ی دقیق ارسال کالای خود را با استفاده از افزونه‌ی وردپرسی پستکس به مشتریان خود اعلام کنید. در این صورت با در نظر گرفتن هزینه‌ی دقیق ارسال، کسب و کار شما متضرر نمی‌شود و لازم نیست گاهی بیش از حد معقول هزینه‌ی ارسال پرداخت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا