اخبار

برنامه ی محوری، پایش و پیگیری مستمر، عامل موفقیت اداره پست آذربایجان شرقی

پست استان آذربایجان شرقی ،در ارزیابی عملکرد هفت ماهه ی سال 97 واحدهای اجرایی کشور، موفق به کسب رتبه ی اول شد.

با توجه به اینکه رکن فعالیتهای پستی، شامل چهار مقوله ی ترافیک و درآمد، توزیع و کیفیت ، مدیریت هزینه و وصول مطالبات، و در کل ضریب تعادل «رسیدن به نقطه ی سربسر» است. پست استان توانسته بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن (BSC) در مجموع شاخصهای یاد شده، درهفت ماهه ی  سال جاری رتبه ی نخست را کسب نماید.

درآمد پست آذربایجان شرقی امسال نسبت به هفت ماهه ی سال گذشته بیش از 16 درصد، افزایش داشته است. همچنین این استان موفق شده 92 درصد از درآمد پیش بینی شده را تحقق سازد. دربحث ترافیک نیز امسال استان آذربایجان، در حال سپری کردن وضعیت مناسبی است، به طوری که رقم ترافیک مرسولات صادر شده از مرکز 12 میلیون و 800 هزار مرسوله نیز گذشته است.

پست آذربایجان شرقی با طراحی جلسات منظم، و بررسی عملکرد کمی و کیفی تمامی واحدها، و در راس توزیع، تلاش نموده، کیفیت ارائه خدمات و سرویسهای پستی را ارتقاء بخشد. بطوری که در این راستا واحد جداگانه ای به نام «ستاد پردازش و کنترل قراردادها» را به منظور مشتری مداری شایسته تری ایجاد نموده که بصورت مستمر، میزان رضایت مشتریان از خدمات را پایش و اندازه گیری مینماید.

علاوه بر این، برای تعدادی از سرویسها و فرایندها شاخصهای استاندارد کیفی ، بالاتر از استاندارد کشوری را طراحی و اجرا کرده اند. به عنوان مثال، در بحث برگشتی خرید و فروشهای  اینترنتی، استاندارد کشور 25 درصد بوده، که استان برنامه 20 درصد را در دستور کار دارد. همچنین بازنگری مستمر این شاخصها به منظور  بهبود کیفی خدمات ، در دست اقدام است.

طراحی استراتژی و داشتن برنامه ، تضمین کننده ی موفقیت هر سازمان است. به همین جهت تمامی فعالیتها در این استان، بر مبنای برنامه و بصورت مدون پیاده سازی و اجرا می شود.  آذربایجان شرقی بعنوان نخستین استان در سطح کشور،  نسبت به طراحی واحد برنامه ریزی و نظارت راهبردی، در سطح استانها اقدام نموده ، و برای کلیه فعالیتها و واحدهای استان برنامه ی اجرایی تعیین و پیش بینی کرده است، که نتایج حاصل از آن نیز به طور مستمر، پایش و کنترل می شود .و در صورت مشاهده ی هرگونه انحراف، روشهای اصلاحی توصیه میگردد.

در کنار برنامه ریزی، ایجاد همدلی و همسوسازی کارکنان ، با اهداف شبکه ،از دیگر اقدامات مهمی است، که با جدیت دنبال می شود. بطوری که تمامی همکاران استان، بر اهداف طراحی شده ،اشرافیت کاملی داشته و استان را جهت رسیدن به اهداف عالی شرکت ،همراهی می نمایند.

تیم خبری پست بار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا